Társasjáték-élményekről hosszan és röviden.

Fakockák és minik

Fakockák és minik

Pár szó a mini festésről, kezdőknek egy kezdőtől

Aftermath mini, TTQ minőség

2020. január 28. - Super65

Kb 3 évvel ezelőtt kezdtem bele a mini festésbe egy Zombicide Black Plague játékkal és azonnal be is rántott ez a hobbi. Tudni kell rólam, hogy szabad kézzel egy almát sem tudnék lerajzolni és soha nem is festegettem semmit.

Azért ragadtam ecsetet, mert zavart, hogy élettelenek a figurák, bár azt sejtettem, hogy versenyt nem fogok nyerni velük, de hogy jobban fognak mutatni festve a táblán az tuti.

Lett még egy nem várt előnye is a festésnek. Miközben pingálsz folyamatosan flow-ban vagy. Én úgy érzem, hogy olyan mint egy aktiv meditáció.

De ezen a szinten amin én elmolyolok a festés egy 3D szinezőnek felel meg. Ezeket azért írom le, mert biztosan vannak sokan akik amiatt nem kezdenek bele, mert úgy gondolják, hogy nincs tehetségük hozzá és ügyetlenek. Nézik a képeket, videókat profi festőktől és ahelyett, hogy bátorítaná őket, inkább csak lelombozza. Bele lehet kezdeni nyugodtan, sokkal szebb lesz mint festetlenül, lehet hogy kiállításra nem fogod vinni, de hidd el a "festett mini nagyobbat üt". :P

img-1629.jpg

Kezdjük az elején. A minit lealapoztam egy Citadel Grey Seer alapozóval. Nem kell vastagon fújni rá a sprayt, elég csak a kezedet mozgatva megfújni 4 oldalról.

Alapszínekkel kezdtem. Sötétbarna mellény, világosbarna szőr, narancs-piros köpeny és a szürke sok árnyalata fegyver.

img-1630.jpg

Itt még nincs nagy varázslat. Elárulom később sem lesz. Próbálok "vonalon" belül maradni, hogy kevesebbet kelljen javítanom.  

img-1631.jpg

A fegyvert lehetne valami jó kis metallic festékkel is festeni, egyszerűbb is lenne és talán jobban is nézne ki, de belekezdtem ebbe a stílusba ennél a játéknál és egységesre szeretném befejezni őket. A szeme is festve van már, könnyű dolgom van vele, fekete szem két apró fehér pöttyel. 
A mellénykéjén látható egy kis shade. Ez azt jelenti, hogy egy speckó barna shade - jelen esetben contrast - festékkel átmentem a mellényén. Ez jóval hígabb festék és az a trükkje, hogy a pigmentek megülnek a repedésekben és ettől inkább 3D hatása van. Ugyanezt eljátszottam egy piros shade-del a köpenyén is. 
Amit még ki lehet szúrni a hasán és a térdén például egy kis highlight. Ez is végtelenül egyszerű ebben a formában. Az alapszínbe kevertem kis fehéret és ahol a fény jobban éri kicsit összemaszatoltam. Majd még egy kis fehér és megint maszat, csak kisebb felületen. 

 img-1632.jpg

 Még egy kis él highlight a köpenyén és a mellényén. 

img-1633.jpg

Még hátravan a base megfestése. Lehet kap egy két fűcsomót. Majd teszek fel róla képet.

img-1677.jpg

Ez nem egy részletes tutorial. Ez csak annyi, hogy 2 óra alatt el lehet jutni a szürke figurától egy ilyen minőségben festettig. Azért gondolom, hogy értékes lehet ez a post teljesen kezdőknek is, mert szeretném ha látnátok, hogy nincs ebben semmi rémisztő. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fakockakesminik.blog.hu/api/trackback/id/tr9515430546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása