Társasjáték-élményekről hosszan és röviden.

Fakockák és minik

Fakockák és minik

Cute but psycho, but cute...

Arcadia Quest Inferno - a Pokol cuki bugyra

2020. március 03. - Super65

Nehéz lenne objektíven írnom erről a játékról, mivel egyik kedvencem. Szóval meg sem próbálok az lenni. 
Mivel nemsokára megérkezik KS-ről az új rész /Starcadia Quest/ és a Csere-bere/eladó csoportokat elkezdték ellepni az olcsósított használt példányok, íme pár gondolat az alapjátékról, illetve annak a poklosított változatáról.

img_1887.jpg

Összetevők 2-4 főre: 
- dungeon lapkák, láva, kénkő, ne feledjük, a pokolban járunk
- chibi-k, nagyfejű cuki kis minik, amiket élmény festeni, és még jobb velük játszani. 
- tokenek, varázsitalok, csapdák, kincsek
- felszerelés kártyák, 1-6. szintig, plusz az extra jutalmak, átok kártyák, mindenféle kártyák
- rengeteg kocka, D6, de számok helyett szimbólumokkal

Nah, csapjunk bele...

Minden játékos kiválaszt egy Guild-et. Ennek semmi jelentősége nincs. Olyan mintha színt választanánk, csak piros meg kék játékos helyett most van kígyó meg panda. 

img_1880.jpg

Ezen a karakterlapon van hely 3 hősnek és hősönként 4 tárgynak/képességnek. Minden hős valami rá jellemző extra tulajdonsággal rendelkezik és a játék kezdetekor 5 alap tárgyat oszthatunk szét közöttük. Amikor ránk kerül a sor, van 3 mozgáspontunk, amit a mozgás mellett használhatunk ajtónyitásra vagy tárgyak felszedésére, és van egy támadás akciónk amivel közeli vagy távoli ellenfeleket veszünk célba, ha úgy döntünk. Vannak közelharci fegyverek, távolsági varázs támadások és persze íjak is, ha a mágia nem a kenyerünk, de eszünkben sincs közel menni a célponthoz.

A pályán szörnyek is tanyáznak, akik akkor aktiválódnak, ha melléjük lépünk, vagy egy kedves játékostársunk ránk szabadítja őket! 

img_1883_edited.jpg

Nézzük például a szituációt ezen a képen, három hős még a kiinduló ponton. Előttük egy kérdőjeles token, ami lehet gyógyital, de akár csapda is. Egy tűzgolyót hajigáló szörny, egy hárpia és hátul egy ronda Cerberus feni rájuk a fogát. Nem messze innen egy másik játékos hősei hasonló dilemma előtt állnak. Merre menjenek, kibe kössenek bele és hogy teljesítsék az adott szcenárió küldetését?

És ha ez még nem lenne elég, ott van a játék legnagyobb trükkje! A játékosok nem csak a szörnyekkel küzdenek, de a pálya teljesítéséhez elengedhetetlen, hogy legyőzzenek egy hőst egy másik Guild-ből. Azaz ebben a játékban sosem tudhatod, hogy akivel eddig békében, egymást segítve öltétek a démonokat, mikor fog egyszer csak egy fura mosollyal az arcán rád célozni és elkalapálni. Szerencsére a hősök, ha meg is halnak, egy pihenő kör után vissza tudnak jönni a játékba, de vannak esetek amikor megfagy a levegő a tábla körül, és pár óra mosolyszünet jön, mivel elárulva és hátbadöfve érzed magad.

A szörnyek és egymás gyilkolásáért is arany üti a markunk, amit a pálya végén elkölthetünk jobb felszerelésre. Ez a kedvenc részem :) Olyan érzésem van tőle mint anno a Diablo 2-ben, amikor szintet léptem. Na jó, akkor még egy pályát lenyomok, csak mert ki akarom próbálni a vadiúj kardom, varázslatom, képességem. 

Ez nem egy szabálymagyarázó cikk, ahhoz túl sok szabály van a játékban. Ha érdekel, nézzetek meg róla egy videót. Ez inkább egy olyan írás, ami megpróbálja átadni az érzést, hogy milyen egy AQ játékkal játszani. 

Milyen?

Boldog. Mosolyt csal az ember arcára ez a játék a cuki lényeivel, a vicces történetekkel és főleg a harccal és a játékosok közti interakcióval. 

Izgalmas. Rengeteg múlik a kockákon, de vannak képességeid, amikkel vagy újra dobhatsz, vagy módosíthatod az eredményt. Persze sokszor lesz a játék frusztráló és igazságtalan, de ez ilyen műfaj. Plusz ott van minden pálya végén a piac a rengeteg új cuccal. :)

Egyszerű. A szabályok nem bonyolultak. Egyszer megtanulod, és többet nem is kell a könyvet bogarásznod. 

Még pár szó a játék eddig megjelent variációiról: Ott az első Arcadia Quest, ami fantasy téma, csúnya orkok meg goblinok, trollok ellen. Majd a kieg. a Beyond the grave, zombik, szellemek, Igor és néhány izgi új játékmechanika. Az Arcadia Quest: Inferno egy teljes értékű AQ doboz. Ezúttal démonok ellen, de elrabolt angyalokat is megmenthetünk vagy magunkra haragíthatunk...
Van még pár kieg, háziállatok, hátasjószágok, KS extrák...

A játék nem rövid. Egy-egy pályát 1,5 óra alat lehet letolni. Egy kampány 6 ilyen pályából áll. A setup viszont macerás. Sok token, lapkák, portálkapuk, szörnyek... Viszont amint kész vagy, ott áll a pálya és szinte életre kel. Arra indulsz, amerre akarsz, azt a küldetést teljesíted először, amihez kedved van. 

Melyiket ajánlom? Szinte mindegy. Mindegyik jó. A játékélmény nagyjából ugyanaz marad. Szerezz 3 hőst, tápold őket, küzdj meg a szörnyekkel és közben fél szemed tartsd a játékostársaidon, mert tuti hogy rosszban sántikálnak!

A bejegyzés trackback címe:

https://fakockakesminik.blog.hu/api/trackback/id/tr3315501248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása